torsdag, januar 18, 2007

Feit?

Hva lurer du på?: Hei dere. Jeg er en jente på 13. Jeg føler meg så utrolig feit. Jeg er 169cm og veier 52 kg. alle andre sier jeg er undervektig. Jeg hater kroppen min så. Blir deprimert av den. Spiser velid lite. Jeg skulle ønske at jeg hvar tynn. Jeg klarer ikke å se på den da begynner jeg å gråte. Jeg Klarer ikke å snakke me noen om dt. Hele familien min sier jeg har anoreksi dt sier vennene mine oxo. Jeg fryser hele tiden og har mistet mensn. Jeg tenker hele tiden på kalorier og at alt skal være kalori frit. Jeg jogger en tur hver dag som varer i 40 min. Tenk hvor bar alt hadde vert om jeg var tynn:/Hilsen den utorlige feite jenta
Jente 13 år

Svar
Hei jente på 13 år.
Ut i fra høyde og vekt ER du en tynn og flott jente, for de som kan se deg. Men det er kanskje vanskelig for deg og se en annen jente i speilet enn hun du beskriver. Du er 13 år og skal gjennom en utvikling som gjør at kroppen vil få kvinnelige former og bli enda flottere. Når det gjelder mensen din, kan den som hos mange jenter, være veldig ustabil de første årene. Når du trener hver dag kan det også være en grunn for at mensen kommer og går utenom syklusen din. Jeg vil anbefale deg og ta deg en tur innom helsesøster på skolen. Åpne deg litt for henne, for hun har taushetsplikt, og spørre deg fram om disse tingene. Hun kan svare deg mere detaljert og individuelt, og hun kan hjelpe deg videre om du føler for en annen hjelp.
Hilsen Ungdomsbasen