torsdag, august 02, 2007

Avføringstabletter

Hva lurer du på?

Hei, er ei jente på 19 år som har slitt litt med kropp og mat å slikt en stund. Kastet opp endel før, men nå har jeg begynt å ta avføringstabletter. Vet at jeg absolutt ikke burde gjøre det.Men klarer ikke å la være.. Hvor farlig er det egentlig? Å hvor ofte anbefales det at det ikke tas? Hvilke tabletter bør jeg ta for at det skal være minst farlig for kroppen min, hvis jeg absolutt ikke klarer å la være..? På forhånd takk :)

Svar:

Det å jevnlig ta avføringstabletter er skadelig for kroppen.
Disse tablettene er laget for å hjelpe kroppen i nødstilfeller hvor kroppen av en eller annen grunn ikke klarer å kvitte seg med avføringen. Her er en link som forteller litt om skadevirkninger:
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=325790

Jeg vil anbefale deg å ta en tur til helsesøster(hvis du går på videregående), eller fastlegen din, og ta en samtale om det du sliter med. De har garantert vært borti lignende tilfeller.

Hilsen Ungdomsbasen

v/Jan Fredrik