tirsdag, februar 27, 2007

små nupper rundt penishodet

Hva lurer du på?: hei.. jeg har hadd nupper rundt penishodet i et par-tre år nå. jeg har spurt dere før om hva det kan være men dere visste ikke. nå har jeg hørt at hvis man er veldi uhygienisk og ikke vasker vekk smegma får man sopp rundt kukhodet som man må skjære vekk. men det finner jeg ikke noe om på nettet, så jeg lurer på om det kan være det? de er ikke stor, men de vises. de har ikke helt samme farge som penishodet, de er såvidt lysere. finnes det en salve eller noe som kan fjerne det? er det sopp eller bare talgkjertler? (i så fall vil jeg vite mere om det) og er det smittsomt ved samleie?håper dere kan svare så fort som mulig.
takk.

Gutt 15 år

Svar
Hei.
Du skriver at du har spurt oss på ungdomsbasen om det samme tidliger, men at vi ikke visste hva de hvite nuppene var. For at du skal finne ut hva disse prikkene faktisk er må du bestille deg time hos legen din. Da vil du få konstatert hva de hvite nuppene er og du får også da vite om det er noe som krever behandling.
Jeg ønsker deg lykke til.
Vennlig hilsen fra Trine v/Ungdomsbasen.