tirsdag, mars 06, 2007

kjønnssykdom:S???

Hva lurer du på?: Hei.I det siste har jeg klød veldig mye i underlivet. Jeg vet ikke hva det er og er redd for at jeg har fått kjønnssykdom.Har sluttet å bruke undertøy fordi jeg er redd det er klør p.g.a bakterie.Jeg var før ikke så flink til å skifte undertøy.
Please, jeg trenger svar! og kan det hende jeg ikke kan få barn senere?er så redd
Jente 17 år

Svar
Hei!Du skriver til oss om kløe i underlivet.Jeg synes det alltid er viktig å la legen se på ting som er annerledes enn det bør være. Det er best å finne ut hva ting er, om det kan/skal behandles og for å forhindre en eventuell smitte videre (hvis det er noe smittsomt selvfølgelig).
Daglig nedentilvask med skifte av truse er tilstrekkelig. Bruk gjerne såpe uten parfyme. Mange synes det er ubehagelig med for trange bukser og noen liker ikke string av samme grunn.
Så ta kontakt med legen din og be om undersøkelse.
Hilsen L.E. på Ungdomsbasen i Trondheim