mandag, mai 07, 2007

Er dette normalt

Hva lurer du på?: Hei!
Jeg er ei jente på 16 år som aldri har vært så veldig eksprimenterende med meg selv tidligere, men her om dagen oppdaget jeg at jeg har vite "nupper" på kjønnsleppene mine. De ligger under huden. Er dette normalt eller burde jeg oppsøke lege? Det er ikke utenpå, så det synes ikke hvis jeg når jeg er naken. Jeg har ikke hatt sex med noen, så det kan vel ikke være en kjønnssykdom?
Jente 16 år


Svar
Hei!
Fint at du skriver til oss. Artig å høre at du er nysgjerrig på å undersøke litt om kroppen din også. Det er viktig å bli kjent med seg selv, vet du.
Angående det du spør om, så har jeg bare ett råd til deg. Hvis du oppdager noe med deg selv som du lurer på eller ikke vet hva er, så bestill en time til legen din. Det er alltid det beste, så slipper du å lure.
Hilsen
L.E. på Ungdomsbasen i Trondheim