mandag, april 16, 2007

er jeg unormal?

Hva lurer du på?: hei jeg bare lurer på, jeg er en jente på 13år og jeg er ikke noe serlig tynn, men ikke kjempe feit heller... men jeg har en del strekkmerker på puppene og magen.. jeg har veldig lyst til å bli tynn og jeg vet jeg kan klare dt, men hvis jeg blir tynn så vil vel strekkmerkene være der? og jeg har lyst til å se bra ut i bikini på sommeren og sånt!!! men jeg kjønner egentlig ikke hvorfor jeg har fått dem, jeg har ikke lagt mye på meg på en gang og jeg spiser ikke usunt heller... og er ikke lat!!
og en siste ting jeg lurer på er, er dt flere på min alder som har en del strekkmerker? eller er jeg helt unormal... og vil gutter synes jeg er ekkel og synes dt er stygt hvis de ser dt??
Jente 13 år


Svar
Hei jente 13 år! Det er slett ikke unormalt å ha strekkmerker. Rund 70% av kvinner vil en eller annen gang oppleve å få strekkmerker. Dette spørsmålet har jeg svart på før. Hvis du kan gå på våres hjemmeside, og se under: spørsmål og svar / arkiv / publiserte spørsmål 2006 / helse. Lykke til videre Med hilsen Ewa v /Ungdomsbasen