fredag, mars 30, 2007

P-plaster

Hva lurer du på?: Jeg tror ikke p-plasteret mitt fungerer? Jeg skulle opptre i en hvit kjole, så jeg bestemte meg for å utsette menstrasjon med å sette på et nytt plaster med en gang istedet for å ta den plasterfire uken. Men det funket ikke.. Det er ingen kraftig blødning, men det er der:o Wtf? Jeg har satt det på hofta hvor det skal være og det sitter på, bortsett fra 2 mm i kanten som ikke sitter helt ordentlig...Funker det ikke?
Jente 17 år

Svar
Hei!
Vet ikke helt om du er den samme personen som skrev til oss 18. mars, men du spør om P-plaster og lurer du på om det funker.
Det jeg kan si er at i den plasterfrie uken oppstår en menstruasjonslignende blødning. og det er kanskje det du beskriver?
En annen ting er stedet du har plasteret på. Det skal nemlig ikke sitte på et sted der det gnisses mot stramme klær. Hele plasteret skal også være festet slik at oppsugingen gjennom huden blir riktig fordelt.
Videre anbefaler jeg deg å lese bruksanvisningen nøye.
Håper det var litt klargjørende for deg. Du kan også gå inn på Lommelegen.no å lese mere der.

Hilsen
L.E.
sykepleier på Ungdomsbasen i Trondheim